مقالات مهندسی - خبرهای دنیای مهندسی -
موتورسیکلت با نیروی بخار ؛ موتورسیکلت ها سال ۱۸۶۰ با نیروی بخار کار می کردند
377+
ارسال شده در شنبه 14 دی 1398

موتورسیکلت ی که با نیرو بخار کار می‌کند در اولین روز جهانی موتورسیکلت در روسیه به نمایش گذاشته شده است. در این مطلب ویدئوای نشان داده می‌شود که یکی از این موتورها را در این مراسم نشان می‌دهد. با اقای مهندس همراه باشید.


موتورسیکلت که وسیله نقلیه بسیار مفید و البته گاهی اوقات خطرناکی است. این وسایل نقلیه سبک فناوری ساختشان به سال ۱۸۶۰ میلادی باز می‌گردد. در آن سال­ ها موتورسیکلت­ها با نیرو بخار کار می‌کردند. کارشناسان این زمینه معتقدند که موتورسیکلت در اصل در سال ۱۸۶۹ ساخته شده است که در واقع نمونه اولیه‌ای از یک خودرو آن دوران بوده است.

در حالی که بین مدعیان رقابت برای نشان دادن اولین موتورسیکلت بسیار داغ است، این موتورها از نوع موتورهای بخار راپر هستند (البته ممکن است نمونه اصلی نباشد ولی خیلی حرفه‌ای بازسازی شده است). این موتور معروف توسط سیلوستر اچ.راپر (Sylvester H. Roper) از روکسبوری ماساچوست تولید شده است.

برخی از فناوری‌هایی که موتورسیکلت­های جدید دیده می‌شود در واقع از انواع قدیمی آن­ ها به ارث برده شده‌اند به عنوان مثال در مدل‌های قدیمی نیز دسته موتورسیکلت همان پدال گاز آن بوده است و با چرخاندن آن نیرو به موتور داده می‌شود. این موتورها دارای یک پمپ آب دستی بوده‌اند که در سمت راست و جلو منبع بخار قرار داشته است و در حالی که نوسان کننده سیلندر بخار در هر طرف قاب موتور قرار دارد، دریچه پیستون برای سیلندرها با میله‌های سربی در کنار میلنگ وظیفه خود را انجام می‌دهند و پمپ تغذیه آب با میل‌لنگ چپ سیلندر کنترل می‌شود و لوله‌های بزرگی و عجیبی که در ویدئو مشاهده می‌کنید در اصل اگزوز و دودکش آن است.

قطعاتی در این موتورسیکلت بسیار هنرمندانه جایگزین شده اند به طوری که اصلا قابل تشخیص نیست که این قطعات اصلی اند یا جایگزین شده اند. البته با توجه به سن و سال این موتورسیکلت نمی‌توان انتظار داشت که او برای مدتی طولانی کار کند.




نمونه پروژه های آماده

دریافت آنی
پشتیبانی 24 ساعته
درگاه پرداخت آنلاین
امکان دریافت مجدد
دارای نماد اعتماد