مقالات مهندسی - اطلاعات فنی خودرو -
خودرو بدون روغن ؛ چه اتفاقی می افتد وقتی خودرو شما بدون روغن می شود
461+
ارسال شده در یکشنبه 15 دی 1398

خودرو بدون روغن و آب بی‌شباهت به انسان بدون خون نیست. به همان میزان که بدن انسان به خون نیاز دارد خودرو شما به روغن نیازمند است. در مطلب امروز ویدئوای نمایش داده می‌شود که در آن خودروای بدون روغن کار خواهد کرد. در ادامه با آقای مهندس همراه باشید.

همه ما می‌دانیم که چرا موتور خودرو به روغن نیاز دارد و چقدر مهم است که سر وقت روغن ماشین تعویض شود، اما زمانی که هیچ روغنی در موتور وجود نداشته باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ جواب این است که برای مدتی خودرو بدون روغن کار می‌کند اما بلافاصله به شکلی دیدنی و جذاب از بین میرود!

در ویدئو ای که در زیر مشاهده می‌کنید ابتدا یک موتور ارزان قیمت تک سیلندر با روغن به کار میافتد و دمای آن با دوربین حرارتی چک می‌شود. پس از آن همان موتور را این بار بدون روغن روشن می‌کنند و مجددا با دوربین حرارتی دمای آن مشاهده می‌شود. موتور بدون آن که منفجر شود و البته با تحمیل آسیب‌های جدی، حدود ۱۵ دقیقه بدون روغن کار می‌کند و ابری از دود به وجود می‌آورد.

فقدان روانکار صنعتی مناسب، باعث می‌شود تمام اجزاء فلزی که در حال مالش با هم هستند به سرعت و به طور باورنکردنی­ ای سایش یابند. اگر موتور بدون روغن برای مدت زمان طولانی‌تری کار کند پدیده جوش اصطکاکی باعث می‌شود موتور از کار بایستد.

بنابراین اگر تمایل دارید بدون آنکه موتور خودرو خود نابود شود ببینید خودرو بدون روغن به چه شکل کار می­کند، پس به تماشا ویدئو زیر بنشینید.



نمونه پروژه های آماده

دریافت آنی
پشتیبانی 24 ساعته
درگاه پرداخت آنلاین
امکان دریافت مجدد
دارای نماد اعتماد