مقالات مهندسی - خبرهای دنیای مهندسی -
هواپیما آینده به چه شکل خواهند بود؟
464+
ارسال شده در یکشنبه 15 دی 1398

هواپیما آینده به چه شکل اند؟ آیا با این ‌همه تجربه در ساخت هواپیماها باز هم طراحی این وسایل نقلیه دچار تغییر خواهد شد؟ در مطلب امروز به سؤالاتی از این دست پاسخ می‌دهیم و شما را با هواپیما آورورا دی۸ (Aurora D8) آشنا می‌کنیم. در ادامه با آقای مهندس همراه باشید.

 


مروزه خطوط هواپیمایی مدرن در انحصار شرکت‌های بوئینگ و ایرباس است. هواپیماهای این دو شرکت مانند لوله‌هایی بزرگی همراه با دو موتور است. ازآنجاکه این هواپیماها با بیشتر از یک قرن نوآوری برای حداکثر بازدهی طراحی و ساخته‌شده‌اند بعید است که در طراحی آن‌ها تغییری به این زودی‌ها رخ دهد. درواقع ساخت یک هواپیمای کاملاً جدید به ‌اندازه عمر علم طراحی هواپیما طول می‌کشد. ولی در نهایت هواپیماهای امروزی تغییر خواهند کرد. در همین مورد شبکه یوتیوبی “مهندسی واقعی” (Real Engineering) به برسی آنچه که در هواپیماهای آینده رخ خواهد داد پرداخته است و پیش‌بینی کرده که آن‌ها در آینده به چه شکل خواهند بود.

برای تهیه این ویدئو شبکه Real Engineering بر روی هواپیما آورورا D8 (Aurora D8) که “حباب دوبله” (Double Bubble)  نام دارد تمرکز کرده است. این هواپیما آینده توسط موسسه دانش هوایی آورورا ، دانشگاه MIT و ناسا طراحی شده است. (نکته جالب این است که ترجمه نام آورورا به فارسی شفق قطبی است و این نشان از عجیب و ناشناخته بودن طراحی‌های این شرکت دارد.) همان‌طور که نام این هواپیما – “حباب دوبله” (Double Bubble)- نشان می‌دهد تفاوت اصلی این هواپیما با هواپیماهای امروزی بدنه آن است. بدنه این هواپیما شبیه آن است که دو هواپیما را از کنار به هم چسبانده باشند و این یعنی هواپیمایی پهن‌تر و کوتاه‌تر.

به دلیل این تصمیم طراحی، طراحی بال‌های این هواپیما به‌طور کامل متفاوت است و همچنین موتورهای بلعید هوای آن دچار تغییرات اساسی‌ای شده است که می‌تواند هوا را آهسته حرکت داده و سرعت آن را با از بین بردن نیرو درگ افزایش دهد. متأسفانه، این هواپیما یک‌تکه از پیشرفت فناوری است که هنوز آماده نیستند.



نمونه پروژه های آماده

دریافت آنی
پشتیبانی 24 ساعته
درگاه پرداخت آنلاین
امکان دریافت مجدد
دارای نماد اعتماد