مقالات مهندسی - خبرهای دنیای مهندسی -
پره توربین بادی را چگونه حمل می‌کنند؟
431+
ارسال شده در یکشنبه 15 دی 1398

پره توربین بادی بر روی پایه‌ای نصب ‌شده و توربین بادی را به وجود میاورد. با توجه این‌که این توربین‌ها باید در مناطق بادخیز که عموماً صعب‌العبور هستند حمل و نصب شود. در این مطلب چگونگی حمل آن‌ها را ببینید. در ادامه با آقای مهندس همراه باشید.


 

 

 

یک واقعیت جالب: مسیر مزرعه بادی کوه بائودینگ که تحت حمایت دولت کشور چین است، ۵/۵ کیلومتر طول، و شامل ۲۱۲ پیچ است و دامنه‌هایی با شیب ۳۰ درجه است. سفر با هر یک از تیغه‌های توربین بادی حدود پنج ساعت طول می‌کشد. رانندگان برای حمل پره‌های توربین به این مزرعه بادی چالش‌های بسیار دارند زیرا در این مسیر روستاها و ساختمان­هایشان و خطوط برق ولتاژ بالا در دو طرف جاده این مزرعه بسیار دیده می‌شود و حمل تیغه‌ها ۴/۵۲ متری توربین بادی که وزن آن‌ها بیش از ۱۲ تن است بسیار سخت است.

انرژی باد به‌عنوان یکی از کم‌هزینه‌ترین اشکال مؤثر استفاده از انرژی تجدید پذیر است که سهم قابل‌توجهی در تولید برق کشور چین را دارد. این نوع از انرژی تجدید پذیر در این کشور به‌سرعت در حال رشد است به‌طوری‌که تا پایان سال ۲۰۱۴، چین بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی برق از انرژی باد در جهان بوده است.

با توجه به این‌که حدود ۹۶٪ از مساحت استان یوننان از کوه پوشیده شده است، این استان از پتانسیل بالایی برای استفاده از انرژی باد برخوردار است. به همین منظور در قله کوه بائودینگ در ارتفاع ۲۹۰۰متری، با سرمایه‌گذاری دولت این کشور پروژه ساخت مزرعه بادی بزرگی در جریان است.

یکی از چالش‌های این پروژه حمل ۹۰ پره توربین بادی به بالای کوه است. همان‌طور که گفته شد تیغه‌های این توربین‌ها ۴/۵۲ متر طول دارد و وزن آن بیش از ۱۲ تن است و باید از طریق جاده‌های کوهستانی پیچ‌درپیچ به سایت ساخت مزرعه تحویل داده شوند. برای حمل این پره‌ها تراکتور C&C U480 انتخاب‌ شده است.

در زیر ویدئو کارکرد این تراکتور و چگونگی حمل این پره‌های غول‌پیکر را می‌توانید مشاهده کنید.



نمونه پروژه های آماده

دریافت آنی
پشتیبانی 24 ساعته
درگاه پرداخت آنلاین
امکان دریافت مجدد
دارای نماد اعتماد