مقالات مهندسی - اطلاعات فنی خودرو -
کارل بنز ; چهره شناخته شده مکانیک خودرو
321+
ارسال شده در پنجشنبه 19 دی 1398

کارل بنز (Karl Friedrich Benz) یک مهندس مکانیک طراح موتور آلمانی بود که اکثر افراد نام او را با برند مشهورش یعنی مرسدس بنز می‌شناسند. او یکی از چهره‌های تاثیرگذار صنعت خودرو بود که اختراعات مختلفی را نیز در این صنعت ثبت کرده است. با بخش مهندسان مکانیک آقای مهندس همراه باشید.


کارل بنز متولد سال ۱۸۴۴ شهر مولبرگ آلمان است. او در منطقه‌ی مدرن آلمان متولد شد و با وجود فقر خانواده، تحصیلاتی عالی داشت. او در ابتدا تحصیلات خود را در زمینه‌ی فنی ساخت قفل و وسایل امنیتی شروع کرد اما پس از مدتی به رشته‌ی کاری پدرش یعنی مهندسی لکوموتیو روی آورد. کارل بنز در سن ۱۵ سالگی در امتحان ورودی دانشگاه کارلسروهه قبول شد و به این دانشگاه پیوست. او در سال‌های ابتدایی تحصیلش به فکر ساخت وسیله‌ای نقلیه مانند گاری بود که بدون کمک اسب بتواند حرکت کند.

اولین سال‌های فعالیت حرفه‌ای او در شرکت‌های معروف مهندسی مکانیک گذشت اما او در سن ۲۷ سالگی اولین کارگاه ورقکاری خود را تاسیس کرد. Benz در سال‌های فعالیت در این کارگاه، پتنت‌های مختلفی در زمینه‌ی وسایل نقلیه به نام خود ثبت کرد. پس از گذشت مدتی، طرح‌های او برای کنترل سرعت، جرقه بوسیله‌ی باتری، کاربراتور، کلاچ، شافت چرخدنده‌ای و رادیاتور نیز به ثبت رسیدند. البته او پس از مدتی به خاطر مشکلات با سهامداران و عدم توانایی در اجرای طرح‌های خود از شرکت استعفا داد.

کارل بنز در سال‌های فعالیت خود تا ۱۸۸۶، پستی و بلندی‌های زیادی را تحمل کرد و اولین موتور با سوخت گازوئیل را نیز به نام خود ثبت کرد. سرانجام در این سال و با افزایش درخواست برای موتورهای با سیستم احتراق داخلی، او شرکت خود را با نام Benz&Cie توسعه داد. در سال‌های انتهایی قرن ۱۹، شرکت بنز بزرگترین تولیدکننده‌ی خودرو در جهان بود که تا سال ۱۸۹۹، تعداد ۵۷۲ دستگاه از محصولاتش را تولید و روانه بازار کرده بود.

بحران اقتصادی آلمان باعث شد تا شرکت بنز و DMG در سال ۱۹۲۶ به یکدیگر ملحق شوند و برند Daimler-Benz را تاسیس کنند. کارل بنز نیز که سال‌های پایانی عمر خود را سپری می‌کرد، به خاطر احترام به سال‌ها تلاش در زمینه‌ی مکانیک خودرو، به عنوان یکی از اعضای ارشد این کمپانی تازه تاسیس انتخاب شد. او در سال ۱۹۲۹ فوت کرد.

نمونه پروژه های آماده

دریافت آنی
پشتیبانی 24 ساعته
درگاه پرداخت آنلاین
امکان دریافت مجدد
دارای نماد اعتماد