مقالات مهندسی - مقالات مهندسی مکانیک -
پدیده شگفت انگیز فیبوناچی در فرآیند های ساخت
416+
ارسال شده در پنجشنبه 18 اردیبهشت 1399

فیبوناچی نام دنباله‌ای اسرارآمیز است که اسرارآمیز بودن آن در این است که در اکثر پدیده‌های طبیعی باکمی دقت می‌توان آن را مشاهده کرد. در این مقاله میخواهیم پدیده فیبوناچی را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید. .

تصویر زیر پدیده فیبوناچی را در نجاری به خوبی نشان میدهد

 

 

نجاری و کار با چوب خیلی فوق‌العاده لذتبخش است. چه وقتی یک جسم چوبی را می‌بینید و چه وقتی در حال ساختن وسیله‌ای چوبی هستید انرژی و حس گرم و صمیمی چوب را احساس می‌کنید. و اما ریاضی،  ساختار پشت جهان طبیعی ما، اگر به آن دل ببندید و با او رفاقت کنید، می‌تواند با ظاهر خشک خوددوستداشتنی باشد. بنابراین بهطور طبیعی مخلوط ریاضیات و نجاری وقتی هر دو همان زمان در زندگی شما دخیل شوند تسکیندهنده و رضایتبخش خواهد بود.

اما فیبوناچی، فیبوناچی نام دنباله‌ای است که در اکثر پدیده‌های طبیعی به اشکال مختلفی قابلمشاهده است مارپیچی که با توجه به الگوریتم مطابق این دنباله شکل بگیرد و رشد کند در صدف‌های دریا، شکل مارپیچ طوفان، بازوهای یک کهکشان چرخشی یا خیلی چیزهای دیگر دیدهشده است. یکی از آن چیزهایی که در آن فیبوناچی دیده شده است تراشیدن چوب است. فقط باید ابزارتان تیز باشد و دستتان آرام و ممتد حرکت کند.

با تماشای ویدئو زیر این پدیده جالب را از دست ندهید.


نمونه پروژه های آماده

دریافت آنی
پشتیبانی 24 ساعته
درگاه پرداخت آنلاین
امکان دریافت مجدد
دارای نماد اعتماد